איך עושים תכנון פיננסי?

כיום תכנון פיננסי הוא הכלי הטוב והיעיל ביותר כדי לדאוג לעתיד שלכם ולעתיד ילדיכם. רוב האנשים מבצעים תכנון פיננסי אחת לכמה זמן באופן עצמאי או בעזרת איש מקצוע. תכנון פיננסי כולל הבנת המצב הקיים, תזרים מזומנים, ותכנון יעדים ומטרות פיננסים, על כל אלה נדבר היום. במידה ואתם רוצים לבצע לעצמיכם תכנון פיננסי או במידה ואתם לא רוצים לצאת בורים מול מתכנן פיננסי מקצועי, הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נדבר על איך עושים תכנון פיננסי בצורה הטובה ביותר.

 

בואו נדבר תכלס – השלבים בתכנון פיננסי

תכנון פיננסי מחולק לשלבים. כל שלב דורש חשיבה עמוקה ושקולה על המצב הפיננסי שלנו ולאן אנחנו מעוניינים להגיע. השלב הראשון ואולי החשוב ביותר זה הצבת יעדים פיננסים. סידור היעדים לפי סדר עדיפיות ולוח זמנים ברור יזרוק חץ ברור לאן אנחנו מתקדמים, כמו כן יש להעריך בצורה כמה שיותר מדוייקת כמה יעלו כל אחד מהיעדים שהצבתם לעצמכם. השלב השני זה ניתוח המצב הקיים – קודם כל להבין מה התזרים מזומנים שלכם, כלומר כמה כסף נכנס ויוצא בכל חודש. וודאו שאתם מסיימים בכל חודש בפלוס. הכסף שישאר בכל חודש יהווה את ההכנסה הפנוייה שלכם למימוש היעדים שהצבתם לכם בתכנון הפיננסי. בנוסף לכך, חשוב מאוד לשים סכום כסף בקרן חירום ליום אפור, איננו יודעים מתי זה יקרה ואיך זה יקרה ולכן עלינו להיות מוכנים מבעוד מועד. לאחר מכן נראה בנוסף להכנסה הפנויה את הנכסים העומדים לרשותינו וכמה כסף הם יכולים להניב. נכנס מוגדר להיות כל דבר שיכול להכניס עוד כסף מלבד המשכורת, כמו למשל דירה, מניות, קרנות השתלמות וכדומה.

 

אבל איך עושים את זה נכון? כלים לתכנון פיננסי

אז לאחר שדיברנו על השלבים בתכנון פיננסי, כעת מה שנותר זה לחשוב על הדרך הטובה ביותר להשקיע את הכסף הפנוי שנשאר לכם בכל חודש לטובת השגת היעדים שהגדרתם לעצמיכם. חשוב להגדיר יעדים פרקטים שניתנים ליישום. במידה והגעתם לשלב הזה וראיתם שהתכנון לא נכון עבורכם, שנו אותו. המודעות לחשיבות תכנון הפיננסי עלתה מאוד בשנים האחרונות, ועל כן יש מגוון רחב של כלים שיעזרו לכם בתכנון הפיננסי שלכם. מלבד הכרה של הכלים שנפרט אותם כעת, אפשר ואפילו רצוי להיעזר בגורמים חיצוניים שיעזרו לכם בדרך להגשמת המטרה, כמו השיא GROUP תכנון פיננסי, למשל.

 

  • אקסלים לניתוח תזרימי ותכנון תקציב

הדרך היעילה ביותר לניתוח תקציב ותכנון תקציב היא בעזרת אקסל. יש מספר כלים שמתבססים על אקסל שניתן להוריד בחינם באינטרנט, חפשו והורידו לעצמיכם ותוכלו לתכנן בעזרתם כל מה שקשור לתכנון תקציבי.

 

  • אפלקציות תכנון והתנהלות פיננסית

בנוסף קיימים בחנות האפליקציות גם לאנדרואיד וגם לאייפון אפלקציות רבות שעוזרות בהתנהלות פיננסית יום יומית. כולם מתממשקות עם הבנק וכרטיסי האשראי שלכם ודואגים להציג לכם תמונה ברורה ומעודכנת של המצב הפיננסי שלכם בכל זמן.

 

  • בדיקה פיננסית שגרתית

חשוב לבדוק לפחות פעם בשנה את ההתקדמות שלכם ליעדים שהצבתם לכם בתחילת הדרך ולבצע שינויים והתאמות במידת הצורך (להוסיף יעדים, לשנות יעדים קיימים, לעדכן תזרים וכו'). בדיקה שגרתית צריכה להראות באופן הבאה:

  1. בדיקה היכי עדים שהגדרתם לעצמכם בתחילת הדרך עדיין רלוונטים.
  2. בדקו שוב את עלויות היעדים שהגדרתם לעצמיכם ושנו אותם בהתאם לצורך.
  3. חשבו את ההון העצמי שלכם ותוודאו שהוא עלה מהשנה הקודמת. בצורה זו תוכלו להבטיח לעצמיכם שאתם בכיוון הנכון.
  4. תציצו לראות מה המצב של קרן החירום שלכם ואם ניתן להפנות עוד כסף פנוי ולטובת השקעה וחיסכון.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, כעת אתם יודעים כיצד עושים תכנון פיננסי, בקיאים בשלבים בתכנון הפיננסי, וכן מצוידים בכלים פרקטיים, בהצלחה!

שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »