איך לעשות ביטוח אחריות מקצועית למקצוע ההנדסה ומה חשוב להכיר לפני?

בטוח ששמעתם על ביטוח. בטוח גם, שיש לכם כמה ביטוחים.

החל מביטוח לאומי או ביטוח בריאות שהם זכות וחובה של כל אזרח בישראל, דרך ביטוח חובה לרכב שגם הוא, כשמו, חובה, ועד לשאר ביטוחים מורחבים שאנשים בוחרים לרכוש מפני שלל אסונות עתידיים- ביטוח דירה מפני שריפה,

ביטוח סיעודי לא עלינו או ביטוח מקיף לרכב.

יש עוד תחום שלם שלא נגענו בו עד כה בתחום הביטוח. ונדמה כאילו הוא לא קשור לעולם הביטוחים, כי לא מדובר ברכוש שאתם בבעלותו, לפחות לא במובן המקובל שאנחנו חושבים עליו.

אנחנו מדברים על………… עולם התעסוקה! נכון, זה לכאורה נראה לא קשור אבל תתנו לי להסביר לכם ותכף תבינו, אחרי שתקראו את המאמר הבא.

כדי להסביר איך כל זה קשור לביטוח אחריות מקצועית לתחום ההנדסה,

ראשית נסביר מה זה ביטוח אחריות מקצועי, ולאחר מכן נסביר למה הוא חיוני לתחום ההנדסה.

 

ביטוח אחריות מקצועי

ביטוח אחריות מקצועי הוא ביטוח שפונה לקהל היעד של העובדים במקצועות חופשיים- פסיכולוג, רופא פרטי או מטפל ברפואה אלטרנטיבית, חשמלאים , מתווכים, מרפאות בעיסוק וקלינאי תקשורת, טכנאים, שמאים, מאמנות כושר וכו'. כל אלו רשומים כעצמאיים ובעלי עוסק פטור או מורשה, ומקבלים קהל באופן פרטי. לצד היתרונות הרבים (עצמאות, אוטונומיה, גמישות, השתכרות גבוהה יותר) שיש בהיות עצמאיים, ישנם גם לא מעט חסרונות. אחד הבולטים שבהם הוא הפגיעות המשפטית של העצמאי או העצמאית אל מול הלקוח. עצם העובדה שהעוסק עצמאי, והוא לא נכנס תחת איזו מטרייה של ארגון או חברה, משאירה אותו ללא גב משפטי במקרים של תביעה.

 

איזה סוג תביעות יש?

ישנן תביעות פליליות או כספיות, תביעות נפוצות ביותר כלפי בעלי עסקים הם תביעות על רקע רשלנות. רשלנות היא רמה מסוימת של אי זהירות חסרת אחריות, שבגינה נגרם נזק בגוף או בנפש ללקוח או לעובר אורח תמים (באזור בנייה למשל). כולנו טועים וזה מאד אנושי לטעות, אבל העוסק או העוסקת העצמאיים עלולים לשלם מחר כבד מאד על הטעויות שלהם. וכאן נכנס הביטוח.

 

ביטוח לתחום ההנדסה

למה בתחום ההנדסה הביטוח חשוב במיוחד? בתחום ההנדסה והבניין, בגלל המורכבות של הגורמים המשפיעים על התנהלות תקינה של בנייה, החל משלב התכנון ההנדסאי של המבנה עד לפיקוח על עבודות הבנייה וכו', הכרחי וחיוני לרכוש ביטוח אחריות מקצועי למהנדס.

הביטוח מעניק כיסוי במקרים של ליקוי בתכנון בבנייה או בפיקוח, ומעניק לכם שקט נפשי לעשות את העבודה שלכם על הצד הטוב ביותר מבלי לפגוע באנשים ובלי טעויות יקרות. ואם חס וחלילה קורית טעות שגורמת נזק לעובד , לקוח או עובר אורח, והם החליטו לתבוע אתכם בגין רשלנות, אתם יודעים שיש לכם גב.

 

מגן

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »