איך להקים מערכת CRM לעסק מאפס

מערכות CRM מוכנות הן ללא ספק נוחות, אך חשוב לזכור שהן מותאמות לקהל הרחב ויש להן הרבה תוספים או כלים לא נצרכים שרק מסרבלים את העבודה והיעילות שלכם.

בניית מערכת CRM מאפס, יכולה לשנות את האופן שבו אתם מנהלים את קשרי הלקוחות ולשדרג את התהליך בכמה רמות.

אז איך עושים את זה? אירגנו לכם רשימה של השלבים החשובים בבניית מערכת מותאמת משלכם.

 

 למה להתחיל

בניית מערכת CRM זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שתקבלו את כל שתצטרכו בחבילה אחת. היתרונות מרובים, מעבר ליעילות, נוחות והתאמה בלעדית לצרכי העסק שלכם, גם לא תצטרכו להתפשר על אבטחת מידע. אתם יכולים להגיד שלום לפגיעות מצד שלישי, וקוד מיושן. בנוסף, זה מקל על קישור מחלקות מרובות למערכת סטנדרטית אחת, ומאפשר לשלוט בכל היבט ביחסי הלקוח.

 

בחרו שותף לפיתוח

כדי ליצור CRM מותאמת אישית המצדיקה את הזמן, העלות והמאמץ, רצוי שתבחרו לעבוד עם מי שמומחה בתעשייה. בבחירת שותף לפיתוח שלכם יש לקחת בחשבון דברים כגון תיק העבודות שלו, נסיון בתעשיה וחוות דעת של לקוחות קודמים.

 

 צרו קשר עם שותף הפיתוח שלכם

ברגע שברור לכם מה אתם רוצים מהפלטפורמה שלכם, וגם מצאתם ובחרתם שותף פיתוח שמתאים לכם, אל תתמהמהו. תהליכים כאלה מטבעם יכולים להיגרר ולהמשך, ולפעמים פשוט צריך לקפוץ למים, להתקשר ולקבוע יעוץ ראשוני. רוב הסיכויים שעל הכסף לא תדברו מיד, תחילה תדונו בדרישותיכם, ותמלאו שאלון מפורט. כל זה על מנת שהשותף שלכם יקבל תחושה מדויקת למה שאתם רוצים. אל תפחדו לשאול שאלות, תקשורת פתוחה כנה וישירה היא המפתח ויש לשמור עליה בכמה ערוצים. רצוי להיוועץ ולעדכן גם בעלי העניין, צוותי המכירות השיווק ושירות לקוחות שלכם, האנשים בשטח מודעים לצרכים הכי טוב ודעתם המקצועית הכרחית לתהליך.

 

תבדקו אפשרויות

שמרו על ראש פתוח בדיונים, לפעמים דווקא הזוויות השונות עוזרות להשלים את התמונה בצורה המיטבית. ייתכן ולשותף פיתוח יהיו המלצות מאוד שונות מהתוכנית המקורית, וזה בסדר. הכי חשוב שהתוכנה תעבוד, ותעבוד טוב. לפני שמגיעים לשלב הסופי יש לקבל את הסכמתם של כל הגורמים הרלוונטים, כך בבוא העת יהיה יותר קל ומהיר להכיל את התוכנה החדשה על ענפי המערכת השונים.

 

סיכום ויציאה לדרך

לאחר לבטים, התייעצויות, שיפורים תיקונים ודיונים הגיע הזמן לתת את האוקי לשותף הפיתוח להתחיל ביצירת התוצר הסופי. זה השלב שדברים יתחילו להתבהר, אם זה מחיר ואם הערכה מדויקת של כמה זמן הפיתוח יימשך. תהיו סבלנים ותסמכו על השותף שלכם. שותף טוב יעדכן אתכם בכל מה שחשוב ורלוונטי, תנו לו לעשות את העבודה שלו והיו בטוחים שעשיתם את המהלך הנכון לעסק שלכם. אחרי שיש מערכת CRM מותאמת אישית שכזו אתם בטוח לא תתחרטו.

 

איש שרות

אולי יעניין אותך גם