איך להגיש תביעה נגד בנק בצורה הנכונה

הגשת תביעה נגד בנק היא הליך ארוך, מתיש ומורכב. עם זאת, תביעה אשר הוגשה כהלכה, יכולה להסתיים ברווח כלכלי ובהחזר ראוי על עוגמת הנפש שחוויתם. הבנק מצויד בסוללה של עורכי דין מעולים, אשר יודעים כיצד לגרור את המאבק המשפטי זמן רב, ולהתיש את תקציבו הדל יותר של התובע, עד שייכנע. במאמר זה נפרט על מספר טיפים להגשת תביעה כזו. לפרטים נוספים לחץ כאן.

 

תיאור מסודר ונאמן למציאות של העובדות בשטח

על מנת שתוכלו למקסם את הסיכויים שלכם לנצח במאבק משפטי מול בנק, החמוש בעורכי דין מעולים, תקציב בלתי מוגבל, וניסיון ארוך בהרבה משלכם בהתנהלות בתביעות כאלו, עליכם להגיע הכי מוכנים שאפשר. הדבר הראשון שעליכם לעשות, הוא לייצר סדר בעובדות כפי שאתם זוכרים אותן. נסו לייצר תיאור מסודר ונאמן למציאות של כלל העובדות בשטח. בדקו אילו מהעובדות אתם יכולים לגבות במסמכים רשמיים של הבנק, ואילו מהתביעות האחרות יתכן ותוכלו להוכיח על ידי הבאה של עד שנכח במקום, או שעבר חוויה דומה. עליכם לחלק את התהליך לשניים, כאשר בהתחלה תנסו לדלות מזיכרונכם כמה שיותר פרטים, ולאחר מכן תנסו לעשות מאמץ לחשוב ולמצוא דרכים להוכיח אותם. הגשה של מסמך מסודר, היא חלק גדול מהעבודה המשפטית, ופעמים רבות השופטים חורצים את הדין במוחם עוד בשלב קריאת המסמכים לפני הדיון הפומבי עצמו.

 

הצגת העבירות לכאורה שנעשו על ידי הבנק

לאחר שסידרתם היטב את העובדות, וצירפתם תימוכין לכל טענה שתעלו בבית הדין, הגיע הזמן להצביע על העבירות לכאורה שנעשו על ידי הבנק. שלב זה, קשה מאוד לעשות ללא ייעוץ משפטי ברמה גבוהה. עורך דין רגיל, אשר לא עבר התמחות במוסדר המיומן בהתמודדות במשפטים הכוללים תביעות נגד בנקים, לרוב לא יהיה בעל הידע הדרוש בתחום, ולא יכיר מספיק את החקיקה בנושא. עורך דין בנקים מיומן לעומת זאת, יוכל להצביע על כמות אדירה של עבירות לכאורה על החוק, מה שיאפשר לכם לקחת את מסמך העובדות שגיבשתם, ולהראות לכם מה המקסימום שתוכלו לקבל מתהליך התביעה, וכמובן גם מהו הסכום הסביר שיתכן ותזכו בו. על פי הסכום הסביר, תוכלו להחליט האם שווה לכם להיכנס בכלל למאבק המשפטי.

 

הדגשת תקדימים משפטיים ספציפיים

לעיתים קרובות, כדי שלא להיגרר למאבק משפטי ארוך ויקר, אשר יגזול מהתובע סכומי עתק, ויפגע במוניטין הטוב של הבנק, תביעות נגד בנקים יסתיימו בעסקאות טיעון. עסקת טיעון היא אינה הפסד בתיק המשפטי, אלא התפשרות שלכם שמתבצעת כאשר אתם מבינים שמבחינת סיכויי ההצלחה מול הסיכונים היא הדרך המשתלמת ביותר. כדי לפתוח את האפשרות לכך, כדאי מאוד להגיש לבנק מסמך תביעה לפני ההליך, ולצרף אליו תקדימים משפטיים ספורים במידה וישנם, אשר מחזקים את טענתכם ומצביעים שהעבירות שבוצעו על ידו מוכרות ונשפטות בחומרה בבית המשפט.

ספר החוקים ומאזניים

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »