איך לבצע תיאום מס?

תיאום מס מיועד לעובד אשר שכרו נובע ממספר מקורות הכנסה שונים. מטרת תיאום המס היא לסייע לעובד שלא לשלם מס עודף במהלך שנת המס.

מי שיכול על פי חוק לבצע תיאום מס הינו מי שמועסק במספר מקומות עבודה במהלך שנת המס, מי שהחליף מקום עבודה, גמלאים שמשתכרים ממקום עבודה נוסף לפנסיה, בעלי מקורות הכנסה שונים שחייבים במס וכן עובדים עצמאיים בעלי מקורות הכנסה נוספים מעבר להכנסות מהעסק.

כדי לוודא שלא החמצתם אף שלב, ריכזנו עבורכם את כל מה שנדרש לעשות במסגרת תיאום המס.

 

השלב הראשון- פנייה לרשות המיסים

ישנן מספר דרכים לפנות לרשות המיסים. הדרך הראשונה היא לפנות בכתב לפקיד שומה אזורי תוך מילוי טופס 116 (טופס בקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכויי המס על ידי פקיד השומה) מקוון או ידני. ניתן להגיש את הבקשה לתיאום מס גם ללא הטופס, אך הדבר דורש פירוט מעמיק יותר בנוגע למקומות בהם מועסק העובד (שם של המעסיק, מספר תיק ניכויים, שכר ברוטו ומספר חודשי העבודה בשנת המס). לטופס נדרש לצרף את תלוש השכר האחרון מכל אחד ממקומות העבודה, וכן לציין את פרטי העובד: שם מלא, תעודת זהות וכתובת מגורים. דרך נוספת לפנייה הינה באמצעות מייצג מוסמך, היינו רואה חשבון או יועץ מס, אשר עוסקים בתחום ויודעים איך עושים תיאום מס. בדרך זו, הגורם המייצג מקבל מהעובד את תלושי השכר שלו ופרטים נחוצים נוספים, ומגיש אותם לפקיד השומה. בעידן הטכנולוגי הנוכחי, ניתן גם להגיש בקשה לתיאום מס באמצעות האתר של רשות המיסים, אשר דורש הזנה של פרטים אישיים וצירוף טופס 116.

 

שלב שני- קבלת האישורים

לאחר שהבקשה התקבלה פיזית במשרדי פקיד השומה, או לחלופין נקלטה במחשבים של רשות המיסים, העובד יקבל אישורים על אופן חישוב המס שהוא נדרש לשלם בעבור כל אחד מהמקומות בהם הוא מועסק. מי שביצע את תיאום המס דרך האתר של רשות המיסים, יעודכן באמצעות הודעה כאשר האישורים יופקו, ויוכל להדפיס אותם. מרגע קבלת האישורים, על העובד להגישם למעסיקים שלו באופן מיידי.

 

מה קורה אם נעשתה טעות בתיאום המס?

מי שמרגיש שנפלה טעות בנתוני תיאום המס יכול להגיש ערעור. הערעור מתקיים למול פקיד השומה, ועל העובד לפנות בבקשה מנומקת בה הוא מציין מה לא תקין בתיאום המס. ניתן גם להגיש את הערעור פיזית, תוך הגעה אל משרדי פקיד השומה.

 

מתי נדרש לעשות תיאום מס חדש?

עובד שעבד בשני מקומות עבודה בשנה החולפת וממשיך באותה מתכונת גם בשנת המס העוקבת לה, מחויב בתיאום מס חדש אפילו שהוא ממשיך לעבוד באותן העבודות בדיוק. כמו כן, אם חל שינוי במקום העבודה או בהכנסות, ניתן לפנות לפקיד השומה ולבצע תיאום מס חדש.

 

קופת חיסכון

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »