לקוח סמוי: הדרך הטובה ביותר לייעל את העסק שלך

בטרילוגיה המפורסמת של שר הטבעות ישנו חשש כל הזמן בקרב תושבי הארץ התיכונה מפני העין שצופה עליהם לכל אורך המסע שלהם. העין גורמת להם לשקול את צעדיהם בקפידה, לחשוב לאן הם רוצים להגיע ולתכנן כל מהלך. בדיוק כמו בספרים ובסרטים, גם בחיים אנשים מתנהגים כך. כאשר יש עין צופה הם יודעים שהם צריכים לכלכל את צעדיהם בקפידה, לחשוב על כל מילה ולחייך. אז מה יכול לעשות בעל עסק שבכל זאת רוצה לבדוק כיצד העסק מתנהל כשהוא לא שם? האפשרות הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי לקוח סמוי שיכול להיות עיניים מושלמות לסקירה, ואף אחד לא יודע שזוהי המטרה שבשבילה הוא מגיע אל העסק.

איש מוסווה

לקוח סמוי – כל האפשרויות

הגעה לחנות

זוהי הדרך המסורתית והפשוטה ביותר. מזמינים מחברה מיוחדת לקוח סמוי שיגיע לעשות ביקורת בחנות. כבר בכניסה הוא יכול להביע את דעתו על העיצוב בחנות, איך המוכרים מקבלים את פניו ומה דעתו על הסחורה הנמצאת שם. כעת, יש לבחון את יכולת המכירה של המוכרים, הדרך בה הם מדברים ללקוח פוטנציאלי ולכתוב את הדו"ח המלא ולהגיש אותו לבעל העסק. חשוב לדעת שאפשר להזמין כל מיני סוגי לקוחות סמויים ולראות כיצד המוכרים מתמודדים איתם. לקוח עצבני, חסר סבלנות, כזה שלא יודע להחליט או אחד מרגיז במיוחד. כל אחד יוכל לבחון זווית שונה של המוכר וכך לראות האם יש משהו שכדאי לשפר.

קנייה בחנות ברשת

קנייה דרך המסך אמנם שונה מקנייה פיזית, אבל ישנם צרכים דומים. אין ספק שבעידן המודרני, בו לכל חנות שמכבדת את עצמה יש אתר שמוכר ברשת – אי אפשר להמשיך ולזלזל בקניות באינטרנט. לקוח סמוי יכול להביע את דעתו על עיצוב האתר, הסידור בפנים, האם הוא נוח לתפעול ואיך הרכישה מתבצעת. בנוסף, כמו בכל אתר, הוא יכול להגיד מה הוא חשב על התמיכה שניתנה, האם הוא הצליח להסתדר עם הרכישה ובמידה והוא היה באינטראקציה מול אנשי השירות כיצד הם התייחסו אליו ועם איזו תחושה הוא יצא מהרכישה.

לקוח סמוי – למתחרים

במידה ובעל עסק רואה מולו את המתחרה מצליח בזמן שהעסק שלו מדשדש, מומלץ לבדוק מה עובד היטב בעסק המתחרה. האם מדובר על אנשי צוות טובים יותר? מוצר מועדף? אווירה בחנות? הרי מתחרה לא יכול להיכנס פנימה ולהצהיר שהוא בא ללמוד איך לחזק את העסק שלו. לקוח סמוי דווקא יכול להגיע לשני העסקים ולערוך ביניהם השוואה בלי שאף אחד יודע שזה מה שהוא עושה. כך אפשר לקבל דיווח מלא על התרשמות מכל עסק, מה עובד בכל אחד מהם וכמובן, מה אפשר לשנות בכדי להפוך עסק למצליח ומוכר במיוחד, כאשר המסקנות הללו יכולות להיות שוות המון בסיכומו של החודש.

אולי יעניין אותך גם