איך להרוויח מתהליך של מודיעין עסקי?

אם אתם בעלי עסקים, ואתם מוכרים שירות או מוצר ורוצים להגדיל את ההכנסות בעסק ולהתחיל להרוויח יותר, מודיעין עסקי הוא שלב הכרחי בתהליך פיתוח העסק שלכם והוא יעזור בפריצת "תקרות הזכוכית" בעסק.

תהליך של מודיעין עסקי נועד כדי להכיר טוב יותר את הלקוחות שלכם, את המתחרים שלכם, וכמו כל עסק שמתנהל בשוק מסוים – בין אם זה שוק הדיור, שוק המזון, שוק האופנה או כל שוק אחר – גם את כלל הגורמים שאותו ששוק

המשפיעים עליו, פועלים בו, וכתוצאה מכך משפיעים עליכם, על העסק שלכם ועל המכירות שלכם.

 

נקודות חשובות בתהליך

  1. איסוף מידע בסיסי

כדי להתחיל להכיר את השוק שאתם פועלים בו, יש צורך לאסוף כל מידע בסיסי שמשפיע על השוק. לדוגמא בעל מכולת קטנה במרכז עיר מסוימת, ירצה לדעת כמה מכולות קטנות יש באיזור שלו וכמה הן קרובות אליו. לאחר מכן הוא גם ירצה להבין איפה יש רשתות שיווק גדולות באותו אזור. או לדוגמא בונה אתרים שמתנהל אך ורק בדיגיטל, יצטרך להבין כמה בוני אתרים יש במחיר ובקונספט שהוא מציע, ומה האפשרויות העומדות בפני עסק שרוצה להקים אתר. לפרטים על מודיעין עסקי

 

  1. חקר שוק – לקוחות

המכירות של העסק שלכם תלויים בלקוחות. בין אם אתם מוכרים מוצר או מספקים שירות, בין אם העסק שלכם הוא עסק אזורי או גלובלי. ולכן אחד מעמודי התווך הבסיסיים של חקר שוק הוא הלקוחות. אתם רוצים לדעת עליהם הכל – מה הם אוהבים, מה היכולות שלהם, מהו מעמדם הכלכלי, איך הם נראים ואפילו דברים שלא נראים לכם קשורים באופן ישיר לעסק שלכם. לדוגמא אם באיזור מסוים אנשים אוהבים לקום מוקדם ולעשות הליכה, אותו בעל מכולת קטנה מהדוגמא הקודמת יוכל לפתוח את העסק מוקדם ולהציע מים במחיר מוזל לעוברים ושבים, וככה הוא יקבל הכרה בעסק שלו – מה שיביא לקוחות גם בשעות רגילות. למידע על יועץ אסטרטגי פוליטי

 

  1. חקר מתחרים

אחרי הלקוחות, בסדר העדיפויות של הבנת הגורמים בשוק – נציין את המתחרים. ההשפעה שלהם על העסק שלכם היא גדולה, וכדאי מאוד להכיר את המתחרים הקיימים בשוק, למפות אותם לפי חשיבות ולהתחיל לעשות דברים שונה מהם. אם נחזור לדוגמת המכולות – מכולת קטנה שקרובה למכולת שלנו תשפיע יותר מסופר גדול שנמצא במרחק סביר, כי שניהם מתמקדים בסוגי קנייה שונים. לא תמיד יש צורך להילחם במתחרים, אלא עדיף לעשות דברים שונה מהם. בדוגמא של המכולות – בעל המכולת יכול להציע ללקוחותיו משלוחים, שעות פתיחה לא שגרתיות, קנייה מהירה דרך אתר אינטרנט, או שי קטן בקנייה מעל 100 ₪.

 

סיכום

כדי להרוויח מתהליך של מודיעין עסקי יש להבין טוב את השוק, מי הלקוחות, מי המתחרים, מהם הגורמים המשפיעים באותו שוק ואיך להתמודד איתם בהצלחה.

 

מטבעות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram