החזרי מס – דברים שכדאי לכם לדעת

אתם משלמים מיסים מאוד גבוהים לאחרונה למרות שמשהו מהותי השתנה בחיים שלכם? אם כך, כדאי שתדעו שבהחלט יכול להיות שגם לכם, כמו להרבה אזרחים אחרים במדינה, מגיעים החזרים. השינויים הדרמטיים יכולים להיות פיטורים, הולדת תינוק חדש, חופשה ארוכה ללא תשלום, טיפול בהורה סיעודי או אינספור שינויים אחרים. מה שמשותף לכולם הוא שאם אתם עומדים בקריטריונים מסוימים – בהחלט יכול להיות שתקבלו על כך החזר מס. אומנם זה נכון שלא תמיד קל ופשוט להגיש את הבקשות להחזרי מס, אך מצד שני, שווה לעשות זאת כי בצורה כזאת תקבלו לא מעט כסף שלמעשה מגיע לכם, אז למה שתוותרו?

הגשת בקשה להחזרי מס בקלי קלות

כל מה שקשור לבירוקרטיה תמיד משתק אתכם? אתם מוותרים על כך מראש ומעדיפים לחסוך לעצמכם התעסקות? אם כך, כדאי שתדעו שהיום זה כבר לא כל כך מסובך כפי שזה היה בעבר. למעשה היום אתם יכולים להגיש בקשה להחזרי מס הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם, כי תוכלו להוריד את הטפסים הנדרשים אפילו מהאינטרנט. כמו כן, רשות המיסים תענה לכם על כל שאלה במהירות רבה, כך שאפילו אם לא ברור לכם האם מגיעים לכם החזרי מס – כדאי יהיה לעשות את הבירורים תוך דקות ספורות. זה עדיין נשמע לכם מורכב ואתם לא יכולים להתעסק בכך לבד? אם כך, אתם גם יכולים לפנות אל יועצי מס ואל רואי חשבון מקצועיים שיוכלו לסייע לכם לכל אורך הדרך.

כמה החזרי מס תקבלו?

קשה לענות על השאלה הזאת כי זה תלוי בכם ובמצב שלכם. מזה כמה שנים, או חודשים, שילמתם יותר מידי מיסים? והאם אתם יכולים להוכיח את כל התשלומים הללו? בגין מה מגיעים לכם החזרים והכי חשוב: האם מגיע לכם חצי נקודת זיכוי במס הכנסה? נקודה שלמה? או אולי יותר? כל הפרטים האלה יקבעו כמה כסף בסופו של דבר תוכלו לקבל בתור החזר מרשות המיסים ולכן יש לכך משמעות אדירה. מה שבטוח זה שמדובר על כסף שהוא שלכם ואין שום סיבה לתרום אותו ככה סתם לרשות המיסים.

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »