איך לוקחים משכנתא מחיר למשתכן?

הגרלת מחיר למשתכן משגעת את המדינה כבר לא מעט שנים ובהחלט אפשר להבין מדוע. בפועל, יש הרבה מאוד אנשים בישראל שרק אם הם יעלו בהגרלה ויזכו במחיר הזה – יוכלו לקנות למשפחות שלהם דירות. הסיבה לכך היא שבישראל מחירי הדיור מאוד גבוהים ולכן, אם גם אתם זכיתם במחיר למשתכן, זה ברור מדוע אתם מרגישים ברי מזל ומדוע הייתם רוצים לעשות הכול כדי לממש את הזכייה שלכם. מה שכן, כמובן שמי שזוכה במחיר למשתכן לא מגיע עם הון עצמי לקניית הדירה המדוברת, מה שאומר שעליו לעבור בבנק ולראות איזו משכנתא הוא יוכל לקבל ובעיקר, באיזה תנאים. זה נשמע לכם מוכר ואתם נמצאים לפני הצעד הזה בימים אלו? אם כך, אתם בהחלט יכולים להסיר דאגה מלבכם, שכן משכנתא מחיר למשתכן זה עניין מאוד אטרקטיבי בדרך כלל. למעשה, זו הדרך היחידה של רוב הזוכים לממש את הזכייה שלהם ולקנות את הנכס, אז למה אתם מחכים?

 

מחיר למשתכן מקבל משכנתא הרבה יותר גבוהה

 

חשוב להבין שגם במסגרת משכנתא מחיר למשתכן וגם במסגרת משכנתא "רגילה", כלומר משכנתא הניתנת לאדם שעוד אין לו נכסים – הגובה המקסימאלי של המשכנתא עומד על 75%  מערך הנכס. עם זאת, יש הבדל משמעותי ביותר בין שני סוגי המשכנתאות הללו והוא נעוץ בשאלה איך הבנק מתייחס לערך הנכס. במקרה של אדם שפשוט רוצה לקנות דירה שעולה מליון שקלים, אותם 75% יהיו מתוך המיליון, מה שאומר ש250,000 ₪ צריכים להיות הון עצמי והשאר משכנתא מהבנק. לעומת זאת, במקרה של משכנתא מחיר למשתכן הסכום שאליו יתייחס הבנק יהיה ערך הדירה בשוק החופשי, מה שאומר שמבחינת הבנק ערך הדירה יהיה גבוה יותר! משמעות הדברים היא שאותו אדם שזכה במחיר למשתכן יוכל ליהנות ממשכנתא שתגיע גם ל900,000 שקלים כאשר בפועל הדירה עולה מליון והוא יצטרך לשלים רק מאה אלף שקלים מכיסו. זה ההבדל בין שני סוגי המשכנתאות ובפועל, זה הבדל מאוד משמעותי. זה עד כדי כך משמעותי שכן פעמים רבות המשכנתא הגדולה הזאת מהבנק כי זו שמאפשרת לזוכים במחיר למשתכן לממש את הזכייה הנפלאה שלהם.

מחיר למשתכן

האם כדאי לפנות אל כמה בנקים במקביל כדי להשוות בין תנאי המשכנתאות שהם מציעים?

 

התשובה היא בהחלט כן וזה נכון בין אם מדובר על הלוואת גישור למשכנתא, משכנתא במחיר למשתכן או על כל סוג אחר של הלוואה. העניין הוא שלכל בנק יש אינטרס למשוך אתכם, כלקוחות, לקחת דווקא אצלנו את המשכנתא ולכן הוא יציע לכם הצעות אטרקטיביות וטובות יותר מההצעות שמחכות לכם בבנקים האחרים. כמו כן, השוואה בין מספר משכנתאות שיכולות להינתן לכם במספר בנקים שונים זה לא עניין שיגזול מכם זמן יקר ולכן בהחלט שווה להשקיע בכך.

 

אולי יעניין אותך גם

מחשבון
משכנתאות
הכל על משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת לבני שישים ומעלה. יש לה יתרונות רבים אך אם נשווה אותה למודל ירושה עצמית, נגלה כי לכל שיטת מימון, יתרונות

קרא עוד »